کنترل پنل Kloxo – قسمت اول – معرفی و تنظیمات اولیه

کنترل پنل Kloxo یک نرم افزار متن باز و رایگان مدیریت فضای سرور لینوکس است که امکانات گسترده ای را در اختیار دارندگان سرورهای مجازی و اختصاصی می گذارد. این نرم افزار که به صورت رایگان توزیع می شود دارای امکانات متعددی بوده و قابل رقابت با نرم افزارهای مشابه cPanel/whm و DirectAdmin می باشد. همچنین می توان Kloxo را به نرم افزار محبوب خدمات فروش هاست WHMCS متصل کرده و خدمات فروش و راه اندازی و نیز صدور صورتحساب و عملیات پرداخت را به صورت متمرکز مدیریت کرد.

برخی ارائه کنندگان سرورهای مجازی Kloxo را به صورت رایگان روی سیستم عامل Centos نصب می کنند ولی اگر سرویس دهنده ی شما این خدمات را ارائه نمی کند و یا مایلید Kloxo را روی سرور اختصاصی خود نصب کنید می توانید از راهنمای نصب Kloxo که روی سایت شرکت سازنده قرار دارد استفاده کنید.

ورود به محیط مدیریت Kloxo

برای ورود به محیط مدیریت Kloxo باید آدرس ip:7778 را در مرورگر خود وارد کنید. و البته به جای ip باید ipسرور خود را وارد کنید. به این ترتیب صفحه ی login باز خواهد شد که از شما username و password ورود به Kloxo را می خواهد. username برای مدیر Kloxo به صورت پیشفرض admin است و قابل تغییر نیست. رمز عبور هم در اولین ورود admin است و طبیعی است که باید بلافاصله بعد از ورود آن را تغییر داد.

Log in to Kloxo

تغییر رمز عبور

بلافاصله بعد از اولین مرتبه ی ورود به Kloxo با هشداری مواجه می شوید که به شما تذکر می دهد رمز عبور Kloxo را تغییر دهید و درست در زیر آن کادری قرار دارد که می توانید در آن رمز عبور جدید خود را وارد کنید. با کلیک روی Update رمز شما تغییر یافته و از این پس باید از رمز جدید برای ورود به Kloxo از آن استفاده کنید.

Change Kloxo PasswordLxguard

بعد از تغییر رمز عبور هشدار دیگری مبنی بر تنظیم نبودن lxguard دریافت می کنید. در همین هشدار لینکی وجود دارد که با کلیک روی آن به صفحه ی تنظیمات lxguard منتقل خواهید شد.

Lxguard Alert

Lxguard قسمتی از Kloxo است که از حملات Brute Force به Kloxo جلوگیری می کند. به این ترتیب در صورتی که کاربری برای دفعات مشخصی Username و password خود را اشتباه وارد کند سیستم امکان ورود را از او صلب کرده و IP او را در لیست سیاه قرار می دهد. به صورت پیش فرض تعداد دفعات مجاز برای ورود رمز ۲۰ دفعه است. این عدد قابل تنظیم است و می توان آن را روی عددی بزرگ نیز تنطیم کرد ولی lxguard همواره فعال بوده و نمی توان آن را غیر فعال کرد.

بعد از کلیک روی لینک مربوط به تنظیمات lxguard در هشدار مورد اشاره صفحه ای مطابق شکل زیر باز خواهد شد که می توانید حداکثر تعداد دفعات مجاز را در آن وارد کرد. فقط دقت کنید که قبل از زدن کلید Update گزینه ی "I have read about …" را تیک بزنید. با کلیک روی Update تنظیمات  lxguardبه روز رسانی می شود.

Kloxo Lxguardتنظیمات DNS

گام بعدی مربوط به تنظیمات سرور نام دامنه (DNS) است. برای این کار از قسمت Rsources وارد DNS Templates می شویم. و مطابق تصویر زیر تنظیمات سرور نام دامنه را در تب Add DNS Template وارد می کنیم. DNS Template Name نامی است که برای تنظیمات DNS انتخاب می کنیم و سرورهای نام دامنه ی دلخواه خود را نیز در کادرهای Primary DNS و Secondary DNS وارد کرده و روی ADD کلیک می کنیم.

تنظیمات Mail Server

Mail Server Alertدر مرحله ی بعد کادر هشدار دیگری ظاهر شده و در مورد تنظیم نبودن نام Mail Server به ما هشدار می دهد. تنظیم نیودن نام Mail Server باعث می شود اغلب سرویس دهندگان ایمیل نامه های ارسال شده از سوی این سرور را به عنوان هرزنامه تلقی کنند. با کلیک روی لینک وجود در کادر هشدار پنجره ای مطابق تصویر زیر باز می شود که در آن می توانیم برای میل سرور نام مناسب انتخاب کنبم، آنتی ویروس را روی سرویس ایمیل فعال کنیم و یا سرویس کنترل هرزنامه ی Spamdyke را کنترل کنیم.

Kloxo Mail Server Settingsاضافه کردن نام دامنه (Domain)

برای اضافه کردن یک نام دامنه به فضای سرور خود از قسمت Resources روی Add Domain کلیک می کنیم تا کادر زیر باز شود و سپس در آن نام دامنه ی خود را بدون www وارد کرده و در قسمت زیر آن شاخه ای از فضای سرور را که می خواهیم به عنوان ریشه ی دامنه باشد انتخاب می کنیم. در حالت پیش فرض این قسمت را خالی می گذاریم.

ریشه ی یک نام دامنه شاخه ای روی فضای سرور است که کاربران اینترنت با وارد کردن نام دامنه در مرورگر خود به آن وارد می شوند.

Kloxo Add Domainانتخاب نام دامنه ی پیش فرض

نام دامنه ی پیش فرض در واقع دامنه ی اصلی سرور ما خواهد بود و بعد از انتخاب نام دامنه ی پیش فرض برای دسترسی به سرور و فضای مدیریت Kloxo می توانیم به جای IP از این دامنه هم استفاده کنیم. به عنوان مثال به جای وارد کردن IP:777/login می توانیم از default_domain:7778/login هم استفاده کنیم. برای انتخاب دامنه ی پیش فرض از قسمت Domain روی Defualt Domain کلیک می کنیم تا صفحه ای مشابه تصویر زیر باز شود.

Kloxo Default Domainدر پنجره ی باز شده یکی از دامنه هایی را که قبلا برای سرور خود تنظیم کرده ایم رااز منوی کشویی موجود انتخاب کرده و روی Update کلیک می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.