وردپرس ۳٫۷ منتشر شد

وردپرس 3.7دیروز ۲۴ اکتبر ۲۰۱۳ نسخه ی ۳٫۷ وردپرس با نام Count Basie رسما رونمایی شد.

برخی وردپرس را یک سیستم مدیریت محتوایی جامع و کامل می دانند و گروهی دیگر به دید یک اسکریپت وبلاگ قدرتمند به آن نگاه می کنند. فارغ از اینکه وردپرس را چطور نگاه کنیم شکی نیست که حداقل در بین اسکریپت های php محبوبیتی وحشتناک دارد و سایت های بزرگ و موفق بسیاری را پشتیبانی می کند. محبوبیت وردپرس به عقیده ی نگارنده از موارد زیر ناشی می شود:

  1. کاربری آسان
  2. به روزرسانی های مداوم و مرتب
  3. دسترسی بسیار گسترده به قالب ها و افزونه های رایگان
  4. فراوانی منابع و مراجع آموزش

حالا وردپرس بار دیگر با یکی از آن به روز رسانی های برنامه ریزی شده برگشته و این بار حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر چه هنوز نسخه ی فارسی این نگارش آماده و منتشر نشده است اکیدا توصیه می شود تا وردپرسی های پارسی گوش به زنگ باشند تا بلافاصله بعد از رونمایی نسخه ی فارسی نسبت به بروزرسانی به آخرین نسخه ی این اسکریپت دوست داشتنی اقدام کنند.

از جمله ویژگی های کلیدی نسخه ی جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به روزرسانی خودکار

وردپرس از نسخه ی ۳٫۷ به بعد می تواند به صورت خودکار آپدیت های جزئی هسته ی خود را بدون دخال کاربر گرفته و نصب کند. به این ترتیب شکی باقی نخواهد ماند که حفره ها و مشکلات امنیتی در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و در همه ی نسخه های وردپرس در سرتاسر دنیا حذف خواهند شد.

جستجوی بهتر

بالاخره انتظارها به پایان رسیده و سیستم جستجوی وردپرس دستخوش تغییراتی جدی شده است. از اسن به بعد خبری از نتایج مرتب شده بر اساس تاریخ نیست و نتیجه ی جستجو بر اساس ارتباط و نزدیگی با عبارت مورد جستجو مرتب خواهند شد.

علاوه بر موارد بالا وردپرس یک تغییر عمده هم در قسمت انتخاب رمز عبور داشته و از این به بعد می خواهد کاربران را به نحو کارآمدتری برای انتخاب یک رمز عبور قوی تشویق کند. در مجموع می توان استدلال کرد که وردپرس در این نسخه امنیت را به نحو ویژه ای مورد تاکید قرار داده است.

در پس پرده هم وردپرس خبرهای خوبی برای وردپرس کار ها دارد و موارد زیر را معرفی کرده است:

  1. ۵ کلاس جدید
  2. تغییرات و اضافات گسترده در WP_Query
  3. ۲۲ تابع جدید
  4. ۲۳ فیلتر جدید
  5. ۲ اکشن جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.