هاست ابری رایگان با DirectAdmin

میزبانی ابریمیزبانی رایگان سرویسی است که برخی شرکت های فعال حوزه ی IT با اهدافی که عمدتا مبتنی بر تبلیغات و بازاریابی است به مشتریان خود ارائه می دهند. کاربران هم بنا به دلایل متعددی به سرویس های رایگان علاقه دارند که البته مهم ترین آن ها مسائل اقتصادی است.

اما اکثر سرویس های میزبانی رایگان با مشکلات عمده ای رو برو هستند که مهم ترین آن ها عدم دسترسی به کنترل پنل کارآمد است. در این میان تنها برخی سرویس دهندگان بزرگ با هدف معرفی قابلیت های سرویس میزبانی خود اقدام به ارائه ی حدمات رایگان با کیفیت بالا می کنند. البته طبق قاعده ی کلی «هیچ ارزانی بی علت نیست» عقل در کیفیت چنین سرویسی شک می کند. با این وجو جای هیچ نگرانی نیست چون علت رایگان بودن سرویس روشن و واضح است. از میان مشتریان سرویس رایگان عده ای که در کار خود جدی هستند بعد از دیدن کیفیت سرویس رایگان به خرید سرویس های حرفه ای همان سرویس دهنده متمایل می شوند و این یعنی یک راهکار تبلیغاتی کارآمد مبتنی بر اصل «مشک آن است که خود ببوید»!

یکی از سرویس دهندگان رایگان میزبانی وب در ایران پارس پک است. پارس پک که نخستین ارائه دهنده ی خدمات Cloud Computing در ایران است مدتی است در کنار اجاره ی سرورهای ابری اقدام به راه اندازی سرویس میزبانی ابری نیز نموده است. مشتری این سرویس می تواند سرویس میزبانی اش را درست مطابق میل خودش تعریف کند. به بیان دیگر مشتری قادر است مقدار فضای دیسک، مقدار استفاده از RAM و CPU و مقدار پهنای باند مورد نیاز و حتی حداکثر تعداد کاربر آنلاین را تعریف کند و متناسب با نیاز هزینه پرداخت کند. این سرویس ها در حال حاضر روی سرورهایی در اروپا و ایران قابل ثبت هستند.

در کنار این سروی پارس پک برای معرفی خدمات خود سرویس میزبانی ابری رایان هم ارائه می کند. ویژگی های این سرویس میزبانی به شرح زیر می باشد:

  1. میزبانی ابری روی سرورهای اروپا
  2. استفاده از زیردامنه cloudsite.ir
  3. ۱۰۰مگابایت فضای دیسک
  4. دسترسی به ۱۲۸مگابایت حافظه ی RAM
  5. امکان استفاده ۵درصدی از امکانات CPU
  6. پشتیبانی از ۵ کاربر آنلاین در لحظه
  7. کنترل پنل DirectAdmin
  8. پشتیبان گیری روزانه
  9. امکان تهیه ی نسخه ی پشتیبان از هاست و انتقال خودکار به Google Drive
  10. نصب خودکار جوملا و وردپرس فارسی

تنها اشکال این سرویس عدم امکان استفاده از دامنه ی دلخواه است و کاربر ناگزیر است یک زیر دامنه برای خود انتخاب کند. با این وجود این سرویس بازهم گزینه ای ایده آل برای شروع فعالیت یک سایت است و با استفاده از آن مدیر سایت می تواند بدون دغدغه ی تامین مالی روی محتوای سایت خود کار کند.

5 پاسخ به “هاست ابری رایگان با DirectAdmin”

  1. aria گفت:

    سلام

    دیگه خدمات رایگان نداره

  2. نظری گفت:

    پارس پک سرویس رایگانش فقط امکان بازدید پنج نفر در هر لحظه را برای سایت شما داره !! یعنی به درد نمیخوره هاست رایگانش !!! فقط برای آشنایی با داریکت ادمین خوبه بای چند روز . بعد مجبوریئ پولی کنید …

    • امیدرضا گفت:

      بدون شک حق با شماست. همه ی سرویس های هاستینگ رایگان دارای محدودیت هایی هستند و پارس پک هم از این قاعده مستثنی نیست. کاربر با استفاده از این سرویس فرصت آشنایی با دایرکت ادمین و به طور کلی هاست رو داره و به علاوه می تونه با کیفیت خدمات پارس پک هم آشنا بشه. اگه هدفش داشتن یه سایت یا وبلاگ جمع و جور شخصی باشه می تونه همونطور ادامه بده و اگر اهداف تجاری داشته باشه و بخواد تعداد بازدیدکننده ی بالا داشته باشه می تونه خیلی راحت آپگرید کنه.
      خود من بعد از استفاده از سرویس رایگان پارس پک حدود شش ماه پیش برای یکی از مشتری هام یک سرویس یکساله خریدم.
      در واقع هدف پارس پک هم از ارائه ی این سرویس تبلیغ برای خدمات پولیش هست و نمیشه هم بهش خرده گرفت.

  3. حکاکی اسم گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.