افزونه ترجمه وردپرس

ترجمه وردپرسیکی از ویژگی های کارآمد وردپرس که آن را در زمره ی بهترین سیستم های مدیریت محتوا قرار داده است. قابلیت محلی سازی است. با استفاده از این ویژگی هسته ی وردپرس، پوسته ها و افزونه ها به راحتی از زبان اصلی به زبان محلی ترجمه می شوند. البته استفاده از این ویژگی تنها در صورتی ممکن است که به همراه پوسته یا افزونه فایل زبان مورد نظر ما نیز موجود باشد. به عنوان مثال اگر زبان مورد نظر ما فارسی باشد باید فایل های این زبان به همراه افزونه یا پوسته در اختیار ما گذاشته شده باشند.

در ادامه به معرفی افزونه ای خواهیم پرداخت که می تواند محلی سازی را بریا ما راحت تر کند. اگر افزونه یا پوسته ای که ما دوست داریم آن را به زبان فارسی روی سایت وردپرسی خودمان داشته باشیم دارای قابلیت ترجمه باشد، به راحتی با استفاده از افزونه ی Codestyling Localization می توانیم زبان دلخواه خودمان را به آن اضافه کنیم.

قدم اول: نصب افزونه

ابتدا باید افزونه را به یکی از روش های موجود روی وردپرس نصب و فعال سازی کنیم. بعد از فعالسازی در منوی «ابزارها» گزینه ی جدید «محلی سازی» اضافه خواهد شد. اکنون قصد داریم سری به این قسمت بزنیم.

قدم دوم: ورود به پنل محلی سازی و اضافه کردن زبان فارسی

حالا که وارد قسمت «محلی سازی» شده ایم افزونه یا پوسته مورد نظرمان را پیدا می کنیم و روی «زبان جدید اضافه کنید» کلیک می کنیم. اگر نام افزونه یا پوسته مورد نظر در این قسمت نیست یعنی فاقد قابلیت ترجمه می باشد.

قدم سوم: ساخت پرونده po

بعد از کلیک روی «زبان جدید اضافه کنید» کادری مشابه شکل زیر باز خواهد شد. از این قسمت زبان فارسی را انتخاب می کنیم و روی «پرونده po بساز» کلیک می کنیم.

ساختن فایل poبعد از ایجاد فایل po کادر جلوی نام افزونه یا پوسته تغییر خواهد کرد و مشابه شکل زیر زبان جدید به آن اضافه می شود.

بررسی پرونده هاقدم چهارم: بررسی فایل های افزونه

حالا اگر جلوی زبان جدید «وارسی دوباره» را پیدا کنیم و روی آن کلیک کنیم پنجره جدیدی باز خواهد شد که در آن همه ی فایل های موجود در پوشه ی افزونه یا پوسته بررسی شده و عبارت های قالب ترجمه آن ها استخراج می شود.

قدم پنجم: ویرایش فایل ترجمه و ساختن فایل mo

حالا همه چیز برای مرحله ی اصلی کار آماده است. روی «ویرایش» کلیک می کنیم تا وارد محیط ویرایشگر شویم و عبارت های موجود را ترجمه می کنیم. بعد از اتمام کار به بالای صفحه برگشته و روی «پرونده ی mo درست کن» کلیک می کنبم. بعد از ساختن فایل mo کار ترجمه به پایان رسیده است و می توانیم افزونه یا پوسته ی خود را با این ترجمه جدید ببینیم.

بعضا ممکن است پیش بیاید که ترجمه بعضی افزونه ها یا پوسته ها و یا حتی هسته ی وردپرس دارای اشکالاتی باشند و یا متن ترجمه دلخواه ما نباشد. با استفاده از ویرایشگر Codestyling Localization می توانیم این مشکلات را نیز برطرف کنیم و ترجمه دلخواه خودمان را جایگزین کنیم.

3 پاسخ به “افزونه ترجمه وردپرس”

  1. شادی گفت:

    ممنون

  2. مهدی گفت:

    خیلی عالی بود
    تشکر

  3. محمد گفت:

    عالی و پرفکت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.